Hitvallásunk, és szolgáltatásaink ismertetése

Hitvallásunk, és szolgáltatásaink ismertetése

A Gellért Medical Laboratórium a betegek és egészségesek szolgálatában! Kézben az egészség


Olvassák el a GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEKET IS OLDALUNKON! 

A Szent Gellért tértől fél perc sétára, a Gellért Gyógyfürdő és Hotel mellett, a Kemenes utca 4. szám alatt, kellemes környezetben várjuk kedves vendégeinket. Egészségügyi magánlaborunk üzletpolitikája a folyamatosan bővülő minőségi szolgáltatásokon túl, ügyfeleink kényelmére, gyors ellátására és érthető tájékoztatására épül. A laboratórium előre egyeztetett időpontban fogadja pácienseit! A vizsgálatok zöme helyben készül, de természetesen vannak partnereink, akik a ritkábban kért, nehezen elérhető vizsgálatokat végzik. Továbbá szerződéses viszonyban állunk több genetikai céggel, akik a genetikai vizsgálatokat végzik el nekünk. Külföldre is küldünk mintát, Spanyolországba, Ausztriába, Németországba. Mindennek megvannak a szabályai, így a minták teljes biztonságban vannak. 


Ma, amikor az állami egészségügyi ellátásban egyre szűkülnek a lehetőségek, amikor egy egyszerű laborvizsgálatra is akár egy hónapos előjegyzést kapnak a betegek, amikor egyes laborok lehetősége csak alapvizsgálatokra korlátozódik, vagy hónapokat kell várni egy-egy eredményre, akkor fontos szerep jut egy olyan laboratóriumnak, ahol:

 

  • Nem feltétel a háziorvosi vagy egyéb beutaló.
  • Rövid időn belül tudjuk fogadni. 
  • Zsúfolt várók, folyosók helyett kényelmes környezetben foglalkozunk Önnel.
  • Speciális vizsgálatokhoz nem kell két esetleg három különböző laboratóriumot felkeresni.
  • E-mail címre küldjük leleteiket, és azok az EESZT rendszerébe is felkerülnek - a genetikát kivéve, ezzel is időt spórolunk és nem szükséges hozzánk visszajönni.
  • Több egészségpénztárral állunk szerződésben, így azokat utólag el tudják számolni. 
  • Bankkártyás fizetés lehet, de egészségkártyával nem lehet fizetni.
  • Nem csak betegség esetén: egészségesek is jöhetnek szűrővizsgálatra a megelőzésre fektetve a hangsúlyt.
  • Számos, előre összeállított csomagajánlatunk van, de egyedi ajánlatokat is készítünk. 
  • Az előzetes időpont foglalás fontos, enélkül sajnos nem tudjuk fogadni.
  • 24 órában használható online foglaló rendszerünk az Önök kényelmet szolgálja.
  • Folyamatos kedvezményekkel, akciós ajánlatokkal is várjuk Önöket. 
  • 6 éves kor alatt nem vállalunk vérvételt! ( hozott mintát előre megbeszélve tudunk fogadni )
  • Orvosi konzultációt is vállalunk, ennek részleteit ezen címszó alatt megtalálják.

 

Miért előny az előre egyeztetett időpont? 

A mai világban azt tapasztaljuk, hogy mindenkinek fontos az ideje és dolgait minél előbb szeretné elintézni. Kevés az idejük, menni kell tovább. Ehhez nyújtunk segítséget az előre foglalt időpontok esetén. Elsősorban online, kivételes esetben e-mailben történő egyeztetést követően, minden szükséges eszközzel elő tudunk készülni az Ön vizsgálatára, így gyakorlatilag amikor megérkezik hozzánk azonnal el tudjuk kezdeni a vérvételt. A TELEFONOS ELŐJEGYZÉS NEM TÁMOGATOTT.  (Lsd. GYIK) 

 

Miből adódhatnak csúszások? 

  • ha nem az időpontra érkezik, hanem jóval előbb és számtalan kérdése van más idejében (ezért kérjük előzőleg mindig beszéljünk az elvégzendő vizsgálatokról) 
  • nem hozza magával a letölthető-kitölthető személyes adatlapot ( a helyszínen is ki lehet tölteni, de így előzőleg nem tudunk felkészülni és előkészülni sem, ami szintén időveszteség)
  • nem járt a honlapunkon, nem tudja milyen vizsgálatokat végzünk, azok mennyibe kerülnek, milyen vállalási határidővel készülnek,van-e egyéb költség. (Pl. adminisztrációs díj) 
  • nincs felkészülve a vizsgálatok jellegével kapcsolatban, nem tájékozódott előre mit szeretne pontosan. Nagyon sok időt elvesz mindenkitől, ha a helyszínen szeretné ezt megbeszélni, hiszen nem biztos, hogy a megfelelő szakemberrel tud tárgyalni. 
  • a foglalt idejéhez képest elkésik, melyről nem tájékoztat bennünket, időközben pedig elkezdhetünk már dolgozni. 
     

Kitől várható diagnózis és gyógyszeres javaslat? 

 

Az első és legfontosabb tudnivaló az, hogy a laboratóriumban semmilyen körülmények között diagnózis felállítására valamint kezelési javaslatra lehetőség nincsen. A törvényi szabályozásnak megfelelően, csak és kizárólag laboratóriumi vizsgálatokat végzünk, az eredményt -  referencia tartománnyal ellátva, ( régebben normál érték ) előzetes megegyezés alapján, e-mail formájában továbbítjuk. Diagnózist kizárólag klinikai szakorvos állíthat fel, a beteg teljes kórelőzményének, a diagnosztikai eredmények, valamint az elmondott panaszok megismerése után.  

A diagnózis helyes felállítása egy komplex feladatkör, melyben a háziorvos, szakorvos, a képalkotó eljárások és a laboratóriumi vizsgálatok egyaránt fontosak, illetve sokszor nélkülözhetetlenek. A klinikus a laboratórium segítségét kéri (a laborlelet eredményeit a többi információhoz – anamnézis, fizikális vizsgálat, rtg, ultrahang, CT stb. – adva) a helyes diagnózis felállításához.

 

A laboratóriumi vizsgálat tehát nem helyettesítheti az orvosi vizsgálatot, de legtöbbször nélkülözhetetlen a diagnózishoz, a betegségek lefolyásának figyeléséhez, illetve a krónikus betegségek nyomon követéséhez, kezeléséhez.

 

A Gellért Medical Labor 

 

Laboratóriumunk igen széleskörű vizsgálatokat végez. A legegyszerűbb vércukor vagy koleszterinméréstől a bonyolult hormonvizsgálatokon át a genetikai tesztekig

 

A XX. és XXI. század új kihívást jelent az egészségügynek. Új betegségek jelentek meg, illetve váltak gyakorivá, a betegségek sokszor nem egyértelmű formában jelentkeznek. A panaszok és a klinikai tünetek hasonlóak, a laboratóriumban pedig nem vizsgálunk beteget és kórelőzmény ( anamnézis ) felvétele sem történik meg. Olykor az orvosoknak is fejtörést jelent egy-egy betegség felismerése. A laboratórium segítség lehet az orvosnak, ha egy betegséget kell kizárni vagy alátámasztani, de nem várható el, hogy a laborlelet végén diagnózissal szolgáljon! 

A célzott laboratóriumi vizsgálatok célja, hogy mielőbbi diagnózissal a kezünkben, időben megkezdődjön a kezelés. 

 

SOHA, SEMMIFÉLE KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTT NE DIAGNOSZTIZÁLJA ÖNMAGÁT!

Tudjuk, hogy az internet számos lehetőséget nyújt, elég beírni egy-egy vizsgálat nevét, és máris özönlenek a lehetséges diagnózisok. A bizonytalan források (szóbeszéd, Internet, stb.) alapján összeállított laborvizsgálatok eredményeinek laikus elemzése súlyos félreértésekhez vezethet, ami az esetleges betegség pontos diagnózisát, megfelelő gyógyítását akadályozza, kimenetelét súlyosbítja.

 

Miben segíthet a laboratórium? 

  • útirányt tudunk adni, ha felmerül egy konkrét betegség kérdése, hogy mely laborvizsgálatot végeztesse el 
  • bizonytalanság vagy panasz esetén laboratóriumi szakorvossal történő konzultációt biztosítunk ( külön díjazás ellenében )
  • ha több vizsgálatot, vagy csomagot szeretne, akkor egyedi / személyre szabott ajánlatot készítünk
  • meglévő leleteinek eredménye alapján további vizsgálatokat javaslunk
  • a beteg kórelőzményeinek ismerete hiányában a laboratórium a vizsgálatok mért eredményeit adja ki, illetve a lelet ismeretében javasolja, hogy a továbbiakban merre induljon el, milyen szakorvost keressen panaszaival. 
  • a laboreredmények értékelése során fel tudjuk hívni a figyelmet a kóros eltérésekre, meg tudjuk mondani, hogy nagy valószínűséggel jók-e az eredmények

Erősségeink

  • Pácienseinket kiemelt figyelemmel kísérjük végig a foglalástól kezdődően az eredmények kiadásáig.
  • A vizsgálatok zöme helyben készül, ezzel is erősítve a pontosságot és a reprodukálhatóságot.
  • Nálunk nincsenek tömegek, mert mindenkit időpontra várunk. Ennek előnyei többek között a megfelelő és gondos felkészülés, és a páciensre való maximális figyelem az ő idejében.
  • Az online foglalórendszerünk úgy van kialakítva, hogy mindneki a választott vizsgálatainak megfelelő előkészületről kap tájékoztató levelet az automata rendszeren keresztül. Ezzel is segítjük a pácienseket a felkészülésről.
  • A labormunka 80%-a a nem megfelelő, un. preanalitikai szakasz miatt csúszik el.
  • Abban a pillanatban, ahogy Ön időpontot foglal munkatársaink, máris elkezdik az adminisztrációs feladatokat egészen a vizsgálat napjáig. Tehát onnantól kezdve, hogy az Ön neve bekerül a rendszerünkbe, máris szervezünk-tervezünk.
  • Az online foglalás lehetőséget ad arra, hogy mindig fel tudjunk készülni az aznapi vizsgálatokra. Itt nem csak a mintavételi eszközöket kell előkészíteni, hanem a vizsgálatokhoz szükséges reagenseket is. Nem minden automata dolgozik minden nap.
  • A laborba érkezéstől kezdve figyelemmel tudjuk kísérni a minta útját, ezáltal is minimálisra csökkentve a tévesztés, elveszett, nem érkezett típusú problémákat, amik a továbbított mintákkal kapcsolatban adódnak. Szükség esetén saját hatáskörben tudunk ismétlésről vagy új mintavételről gondoskodni, és nem a partnercégre hárul a feladat. Sok esetben időt lehet spórolni, ami abból a szempontból kényes, ha a páciensnek adott napon szükséges a vérvétel, mert mondjuk a kezelés függ tőle. A gyors reagálás a reprodukálhatóság egyik fő pillére!  
  • A pácienseket ugyan napi sorszámmal látjuk el, de mindenkit a néven nevezünk a mérési folyamat alatt is.
  • Az írásos kommunikációban nagyon erősek vagyunk. Ritkán fordul elő, ha valakinek nem válaszolunk a megkeresésre pár órán belül. Bármilyen előleges választ is, de kap tőlünk a páciens, amiben megírjuk, hogy érdemi választ mikorra kaphat tőlünk. Sajnos nincsenek jó tapasztalataink céges megkeresések terén, gyakran akár heteket is várunk 1-1 válaszra, az idő meg csak telik és okafogyottá válhat a dolog. Bosszantó tud lenni, épp emiatt alapszabály, hogy hétköznap munkaidőben mindenkinek válaszolunk a kérdésére. Arról persze nem beszélünk, hogy a leghatékonyabb kommunikáció írásban történik, ahol van elég idő az átgondolt és minden szempontból kielégítő válaszra, míg szóban ez nem feltétlen mondható el.

 

Van hova fejlődni, és mindig van min javítani 

  • Tudjuk sajnos, hogy a telefonos megkeresésre nagyon ritkán reagálunk. S hogy miért nem vesszük fel a telefont, annak rendkívül egyszerű okai vannak: 1. egyrészt nagyon kevesen vagyunk, másrészről délelőtt a páciensek fogadása történik. Az ezzel járó munkafolyamatok nem adnak lehetőséget arra, hogy a percenként csörgő telefont felvegyük, ott hosszas beszélgetésbe kezdjünk, netán időpontot egyeztessünk, vagy szakmai kérdéseket vitassunk meg. Mindeközben a páciensek várakoznak. Ez rendkívül kellemetlen lehet mindannyiunk számára. Minden munkatársnak megvan a feladata. Aki aznap adminisztrál, az fogadja a pácienseket, véglegesítik a laborvizsgálatokat a recepciónál, elintézik a fizetést. Közben a páciens adatait és vizsgálati kéréseit rögzíti a számítógépes rendszerbe. A vérvételes kollégák vért vesznek, és van aki elkezd a már levett mintákkal foglalkozni. Ezek a feladatok egytől egyig rendkívüli odafigyelést, precizitást igényel. Tehát ebben a délelőtti időszakban nagyon ritkán adódik lehetőség arra, hogy a telefont fel tudjuk venni. Olyan kolléga aki csak a telefonokat kezeli nincsen. Mi egy kis labor vagyunk, nincs lehetőség erre.
  • A telefonos megkereséskor számtalan olyan kérdés érkezik, amire nem lehet akkor jól válaszolni. Nem csak szakmai felkészültséget nem tudjuk ilyenkor garantálni, de felelősséggel tartozunk Önökkel szemben. Hiszen egy kérdésre nem lehet csak úgy odadobni egy választ, azt át kell gondolni és fel kell készülni. (Lsd. GYIK)
  • A telefonon történő beszéd gyakran a háttérzajok, vagy egyéb külső körülmények miatt (beszédhibák, rossz hallás) félreérthető lehet, ezért telefonon semmiféle szóbeli megállapodás nem jöhet létre. A felkészülés, az árak, a vizsgálataink a honlapon fent vannak. Számos félreértés adódott már ebből, így tisztelettel kérjük levelet írjanak! 


Célunk mindenkor, hogy a Gellért Medical Labor páciensei mindenkor és mindenben a nekik kijáró legmagasabb szintű ellátást kapják! Ezt csak úgy tudjuk biztosítani, ha odafigyelünk Önökre, és a munkánkra. A munka szabályokat és pontosságot követel. Igyekszünk tehát, hogy a rólunk kialakított jó véleményt hosszútávon is megtartsuk! 
 

Várunk mindenkit szeretettel!